ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ

Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

  1. Εισαγωγή

Η εταιρεία «Κλινική Κανακίδη ΕΠΕ» τηρεί όλα τα μέτρα και τις υποχρεώσεις που αφορούν στην εφαρμογή των διατάξεων του Μέρους II του ν. 4808/2021 για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης, συμπεριλαμβανομένης της βίας και παρενόχλησης λόγω φύλου και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Σκοπός της παρούσας πολιτικής είναι η δημιουργία και εδραίωση ενός περιβάλλοντος εργασίας το οποίο σέβεται, προωθεί και διασφαλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν κόσμο εργασίας χωρίς βία και παρενόχληση. H Κλινική Κανακίδη δηλώνει ότι αναγνωρίζει και σέβεται το δικαίωμα κάθε εργαζόμενου/ης σε ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς βία και παρενόχληση και ότι δεν ανέχεται καμία τέτοια συμπεριφορά, οποιοσδήποτε μορφής από οποιοδήποτε πρόσωπο.

Η παρούσα πολιτική υιοθετείται σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10 του ν. 4808/2021 και την κατ’ εφαρμογή αυτών κανονιστική νομοθεσία.

 

  1. Πεδίο Εφαρμογής

Η παρούσα πολιτική εφαρμόζεται και αφορά στο σύνολο των εργαζομένων και απασχολουμένων της Κλινικής Κανακίδη, ανεξάρτητα από το συμβατικό τους καθεστώς, συμπεριλαμβανομένων των απασχολούμενων με σύμβαση έργου, ανεξαρτήτων υπηρεσιών, έμμισθης εντολής, των απασχολούμενων μέσω τρίτων παρόχων υπηρεσιών, καθώς και άτομα που παρακολουθούν κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένων των ασκούμενων και των μαθητευόμενων, εθελοντές, εργαζόμενοι των οποίων η σχέση εργασίας έχει λήξει, καθώς και άτομα που αιτούνται εργασία.

Οι μορφές συμπεριφοράς βίας και παρενόχλησης σε βάρος οποιουδήποτε εκ των ανωτέρω προσώπων μπορεί να λαμβάνουν χώρα ιδίως:

  • στον χώρο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων δημόσιων και ιδιωτικών χώρων και χώρων όπου ο εργαζόμενος παρέχει εργασία, λαμβάνει αμοιβή, κάνει διάλειμμα ιδίως για ανάπαυση ή για φαγητό, σε χώρους ατομικής υγιεινής και φροντίδας, αποδυτηρίων ή καταλυμάτων που παρέχονται από την Κλινική.
  • στις μετακινήσεις από και προς την εργασία, τις λοιπές μετακινήσεις, τα ταξίδια, την εκπαίδευση, καθώς και τις εκδηλώσεις και τις κοινωνικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την εργασία και
  • κατά τις επικοινωνίες που σχετίζονται με την εργασία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πραγματοποιούνται μέσω τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας.

 

  1. Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας πολιτικής και σύμφωνα με τον ν. 4808/2021, Μέρος ΙΙ, άρθρο 4, παρ.2 α έως γ ισχύουν οι κάτωθι ορισμοί:

Ως «βία και παρενόχληση» νοούνται οι μορφές συμπεριφοράς, πράξεις, πρακτικές ή απειλές αυτών, που αποσκοπούν, οδηγούν ή ενδέχεται να οδηγήσουν σε σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική ή οικονομική βλάβη, είτε εκδηλώνονται μεμονωμένα είτε κατ’ επανάληψη.

Ως «παρενόχληση» νοούνται οι μορφές συμπεριφοράς, που έχουν ως σκοπό ή αποτέλεσμα την παραβίαση της αξιοπρέπειας του προσώπου και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος, ανεξαρτήτως εάν συνιστούν μορφή διάκρισης, και περιλαμβάνουν και την παρενόχληση λόγω φύλου ή για άλλους λόγους διάκρισης.

Ως «παρενόχληση λόγω φύλου» νοούνται οι μορφές συμπεριφοράς που συνδέονται με το φύλο ενός προσώπου, οι οποίες έχουν ως σκοπό ή αποτέλεσμα την παραβίαση της αξιοπρέπειας του προσώπου αυτού και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος. Οι μορφές συμπεριφοράς αυτές περιλαμβάνουν και τη σεξουαλική παρενόχληση (όπως ορίζεται κατωτέρω), καθώς και μορφές συμπεριφοράς που συνδέονται με τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την έκφραση, την ταυτότητα ή τα χαρακτηριστικά φύλου του προσώπου.

Ως «σεξουαλική παρενόχληση» νοείται οποιαδήποτε μορφή ανεπιθύμητης λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής συμπεριφοράς σεξουαλικού χαρακτήρα που αποσκοπεί ή έχει ως αποτέλεσμα την προσβολή της προσωπικότητας ενός προσώπου, ιδίως με τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος γύρω από αυτό.

 

  1. Απαγόρευση βίας και παρενόχλησης στην εργασία

Απαγορεύεται κάθε μορφής βία και παρενόχληση που εκδηλώνεται κατά τη διάρκεια της εργασίας είτε συνδέεται με αυτήν είτε προκύπτει από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της βίας και παρενόχλησης λόγω φύλου, θρησκείας, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Ενδεικτικά, απαγορεύονται αυστηρά, μεταξύ άλλων:

  • σχόλια που περιλαμβάνουν εκφράσεις σεξουαλικού περιεχομένου ή λοιπά κακόβουλα σχόλια, όταν απευθύνονται σε πρόσωπα που δεν έχουν εκδηλώσει ρητά την επιθυμία να γίνουν αποδέκτες τέτοιων σχολίων
  • σχόλια ή επίμονες ερωτήσεις για την εξωτερική εμφάνιση, το φύλο, θρησκεία, φυλή, σεξουαλικό προσανατολισμό τα οποία προκαλούν ντροπή ή αμηχανία
  • διακίνηση και/ή επίδειξη υλικού σεξουαλικού περιεχομένου και κάθε άλλου προσβλητικού για την ανθρώπινη προσωπικότητα ή αξιοπρέπεια περιεχομένου (π.χ. φωτογραφικού, ψηφιακού, εντύπου)
  • ανεπιθύμητα σχόλια με σεξουαλικά υπονοούμενα
  • η αποστολή μηνυμάτων με σεξουαλικό περιεχόμενο
  • σεξουαλικές χειρονομίες ή πράξεις (π.χ. κάθε ανεπιθύμητη σωματική επαφή, με στόχο την επίθεση ή την πίεση για σύναψη σεξουαλικών σχέσεων)
  • επίμονες προτάσεις για ραντεβού
  • απειλές ή υπονοούμενα ότι οι σεξουαλικές χάρες κάποιου μπορούν να προωθήσουν την καριέρα του ή ότι η άρνηση για σύναψη σεξουαλικής σχέσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επαγγελματική του πορεία στην εταιρεία
  • χρήση αισχρής, απειλητικής ή προσβλητικής γλώσσας, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού
  • αισχρές, απειλητικές, βίαιες ή προσβλητικές χειρονομίες
  • εξαναγκασμός σε σεξουαλικές περιπτύξεις ή επαφή
  • η υποτίμηση ή γελιοποίηση ενός ατόμου ή των ικανοτήτων του, είτε κατ’ ιδίαν είτε μπροστά σε άλλους.

 

Β. ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

  1. Εκτίμηση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία

Η βία και η παρενόχληση στον εργασιακό χώρο επηρεάζουν την ψυχολογική, σωματική και σεξουαλική υγεία και αξιοπρέπεια του ατόμου καθώς και το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον. Επίσης επηρεάζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, παρεμποδίζουν την πρόσβαση, την παραμονή και την εξέλιξη των ατόμων, στην αγορά εργασίας και έχουν αρνητικές συνέπειες στην οργάνωση της εργασίας, τις εργασιακές σχέσεις, στην παροχή κινήτρων στον εργαζόμενο, στη φήμη της Κλινικής και στην παραγωγικότητα.

Οι κίνδυνοι πηγάζουν από τη φύση της δραστηριότητας, τη θέση εργασίας, παράγοντες όπως το φύλο και η ηλικία ή άλλα χαρακτηριστικά που αποτελούν λόγους διάκρισης, καθώς και κίνδυνοι που αφορούν ειδικές ομάδες εργαζομένων (όπως εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια της νύχτας, νεοπροσληφθέντες κ.α.).

Αναφέρονται ενδεικτικά περιπτώσεις κινδύνου όπως: υψηλό άγχος στο χώρο εργασίας, εργασία ατομική ή σε απομονωμένο χώρο, εργασία αργά το βράδυ ή κατά τις πρωινές ώρες.

Ωστόσο, τα μέτρα πρόληψης, ελέγχου και περιορισμού των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία και παρακολούθησης και διαχείρισης τέτοιων περιστατικών ή μορφών συμπεριφοράς τα οποία εφαρμόζει η Κλινική Κανακίδη, οι ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του προσωπικού της για θέματα βίας και παρενόχλησης που πραγματοποιεί, σε συνδυασμό με τις μεθόδους οργάνωσης της εργασίας, τη φύση της δραστηριότητάς της και την πιστή τήρηση της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας περί υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, συμβάλλουν ουσιωδώς στην βελτίωση του επιπέδου προστασίας των εργαζομένων και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των συναφών κινδύνων.

 

  1. Μέτρα για την πρόληψη, τον έλεγχο, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία και για την παρακολούθηση τέτοιων περιστατικών ή μορφών συμπεριφοράς
  • Για την πρόληψη των κινδύνων βίας και παρενόχλησης, η Κλινική Κανακίδη υιοθετεί της κάτωθι πρακτικές:
  • ενθαρρύνει τη διατήρηση εργασιακού κλίματος όπου ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια είναι βασικές αξίες
  • ενθαρρύνει την ανοικτή επικοινωνία των εργαζομένων με τους άμεσα Προϊσταμένους/Υπευθύνους και συναδέλφους, με δυνατότητα επικοινωνίας με ανώτερη ιεραρχική βαθμίδα σε περίπτωση που ο καθ’ ου καταγγελία είναι ο άμεσα Προϊστάμενος /Υπεύθυνος
  • ορίζει διαδικασία διαχείρισης αναφορών / καταγγελιών
  • λαμβάνει μέτρα τεχνικού χαρακτήρα, όπως επαρκής φωτισμός των χώρων
  • εξασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση / πληροφόρηση για να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, ιδιαίτερα σε θέσεις εργασίας που έχουν την μεγαλύτερη επικινδυνότητα για την εκδήλωση περιστατικών βίας και παρενόχλησης
  • λαμβάνει δράσεις για την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων σε υγιή πρότυπα συμπεριφοράς αλλά και για ζητήματα που αφορούν ευάλωτες κατηγορίες εργαζομένων
  • εκπαιδεύει τους εργαζομένους στις διαδικασίες διαχείρισης περιστατικών βίας.
  • Για τον έλεγχο/παρακολούθηση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης, η Κλινική Κανακίδη υιοθετεί την κάτωθι πρακτική:
  • αξιολογεί σε τακτική βάση την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων προληπτικών μέτρων και των μέτρων αντιμετώπισης και αναθεωρεί / επικαιροποιεί την εκτίμηση των κινδύνων και των μέτρων.
  • Για τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης, η Κλινική Κανακίδη υιοθετεί της κάτωθι πρακτικές:

Για τον καταγγελόμενο

  • την σύσταση συμμόρφωσης
  • την μετακίνηση σε άλλο τμήμα εργασίας (αλλαγή θέσης),
  • την αλλαγή ωραρίου (αλλαγή βάρδιας του προσωπικού) ή τόπου ή τρόπου παροχής εργασίας (απασχόληση με τηλεργασία ή εξ αποστάσεως εργασία αναλόγως της τη φύση των καθηκόντων)
  • την καταγγελία της σχέσης απασχόλησης ή συνεργασίας, με την επιφύλαξη της απαγόρευσης της κατάχρησης δικαιώματος του άρθρου 281 ΑΚ.

Για τον καταγγέλλοντα

  • απομάκρυνση του καταγγέλλοντος από τον χώρο εργασίας για εύλογο χρόνο με καταβολή πλήρων των αποδοχών του

 

      3.    Ενέργειες ευαισθητοποίησης του προσωπικού

Η Κλινική Κανακίδη δηλώνει τη μηδενική ανοχή της στα φαινόμενα βίας και παρενόχλησης και προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες για την ευαισθητοποίηση του προσωπικού της στα φαινόμενα αυτά:

  • πραγματοποιεί σεμινάρια με ειδικούς ψυχικής υγείας ή παρόχους συμβουλευτικών υπηρεσιών, εκπροσώπους εθελοντικών οργανώσεων κλπ,
  • ενθαρρύνει την συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων και στελεχών της διοίκησης σε προγράμματα κατάρτισης και επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αναγνώριση και διαχείριση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία,
  • οργανώνει στοχευμένες συναντήσεις προσωπικού για τη συζήτηση σχετικών θεμάτων και την έγκαιρη αντιμετώπιση δυνητικών κινδύνων.

 

  1. Πληροφορίες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων, καθώς και των ατόμων που ασκούν το διευθυντικό δικαίωμα, στο μέτρο και στον βαθμό της δικής τους ευθύνης, σε περίπτωση εκδήλωσης ή αναφοράς ή καταγγελίας τέτοιων περιστατικών, καθώς και για τη σχετική διαδικασία

Κάθε εργαζόμενος δικαιούται:

  • Να αντιμετωπίζεται με σεβασμό και ευγένεια
  • Να μην γίνεται αποδέκτης βίαιης συμπεριφοράς, παρενοχλήσεων, συμπεριλαμβανομένης και της σεξουαλικής και έμφυλης βίας, δυσμενών διακρίσεων και εκφοβισμού
  • Να καταγγείλει οποιοδήποτε περιστατικό εκδήλωσης απαγορευμένης συμπεριφοράς στον χώρο της εργασίας (σύμφωνα με την παρούσα πολιτική), χωρίς να θυματοποιηθεί ή να υποστεί οποιαδήποτε άλλη δυσμενή συνέπεια ή αντίποινο.

Κάθε εργαζόμενος υποχρεούται:

  • Να συμμορφώνεται με την παρούσα πολιτική και όλες τις εφαρμοζόμενες και ισχύουσες διαδικασίες με σκοπό τόσο την προσωπική του προστασία, όσο και των λοιπών εργαζομένων
  • Να ανακοινώνει άμεσα οποιοδήποτε περιστατικό βίας και παρενόχλησης στον ιεραρχικά ανώτερό του με δυνατότητα επικοινωνίας με ανώτερη ιεραρχική βαθμίδα σε περίπτωση που ο καθ’ ου καταγγελία είναι ο/η άμεσα Προϊστάμενος/Υπεύθυνος/η
  • Να συνεργάζεται σε περίπτωση διερεύνησης κάποιας καταγγελίας, η οποία έχει τυχόν υποβληθεί σύμφωνα με την κάτωθι διαδικασία

 

Στοιχεία επικοινωνίας αρμόδιων διοικητικών αρχών στις οποίες έχει δικαίωμα να προσφύγει κάθε θιγόμενο πρόσωπο

  • Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ): Τα στοιχεία επικοινωνίας Περιφερειακών Διευθύνσεων Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων είναι διαθέσιμα στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.hli.gov.gr/epikoinonia/

Τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών ΣΕΠΕ μέσω της γραμμής εξυπηρέτησης πολιτών: 1555

  • Συνήγορος του Πολίτη: Χαλκοκονδύλη 17, 10432 Αθήνα, E-mail: press@synigoros.gr Τηλ.: (+30)213 1306 600
  • Υπηρεσία άμεσης ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής των γυναικών θυμάτων έμφυλης βίας: Γραμμή SOS 15900

Συνέπειες από τη μη συμμόρφωση με την παρούσα πολιτική στο πλαίσιο της σχέσης απασχόλησης

Ισχύουν τα οριζόμενα της παραγράφου Γ της παρούσας

 

  1. Ορισμός προσώπου αναφοράς (συνδέσμου) για την καθοδήγηση και ενημέρωση των εργαζομένων αναφορικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία

Η Κλινική Κανακίδη ορίζει την Διοίκηση  (Πάντου Αγγελική) ως πρόσωπο αναφοράς («συνδέσμου»), αρμόδιου για να καθοδηγεί και να ενημερώνει τους εργαζομένους για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία. Ο ρόλος είναι ενημερωτικός και έγκειται στο να καθοδηγεί και να ενημερώνει τους εργαζομένους, ανεξαρτήτως εάν του απευθύνονται με αφορμή περιστατικό ή καταγγελία για περιστατικό βίας και παρενόχλησης ή όχι. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί υποχρέωση του προσώπου αναφοράς η προστασία των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΔΠΧ), τα οποία μπορεί να περιέλθουν σε γνώση του κατά την ενάσκηση του ρόλου του.

 

Γ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

  1. Στοιχεία επικοινωνίας για την υποδοχή καταγγελιών

Ως αρμόδιο πρόσωπο για την υποδοχή, εξέταση και διαχείριση των καταγγελιών ή παραπόνων των θιγομένων προσώπων για συμπεριφορές βίας ή παρενόχλησης ορίζεται η Διοίκηση  (Πάντου Αγγελική) («Σύνδεσμος»). Τα παράπονα ή καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται στον «Σύνδεσμο» προφορικά (δια ζώσης ή μέσω τηλεφώνου στο 2104617817) ή εγγράφως στο e-mail: info@kliniki-kanakidi.gr και, σε περίπτωση οποιουδήποτε κωλύματος ή σύγκρουσης συμφερόντων ή υπόνοιας μεροληψίας ή για οποιονδήποτε λόγο αδυναμίας χειρισμού του περιστατικού από τον τακτικό «Σύνδεσμο», στον αναπληρωματικό Σύνδεσμό που ορίζεται o Οικονομικός Διευθυντής, Λεπίδης Νικόλαος τηλ.: 2104617817, ή εγγράφως στο e-mail: info@kliniki-kanakidi.gr). Όπου στην παρούσα πολιτική γίνεται αναφορά στον «Σύνδεσμο», συμπεριλαμβάνεται και ο αναπληρωματικός «Σύνδεσμος».

 

  1. Έρευνα και εξέταση των καταγγελιών με αμεροληψία και προστασία της εμπιστευτικότητας και των προσωπικών δεδομένων των θυμάτων και των καταγγελλόμενων

Η Κλινική Κανακίδη και ο «Σύνδεσμος» δεσμεύονται να παραλαμβάνουν και να μην εμποδίζουν την παραλαβή, να διερευνούν και να διαχειρίζονται άμεσα κάθε καταγγελία για περιστατικό βίας ή παρενόχλησης, να ερευνούν και να εξετάζουν τα καταγγελλόμενα με αμεροληψία, αντικειμενικότητα και σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, καθώς και να λαμβάνουν άμεσα μέτρα για την προστασία του θιγόμενου. Στο πλαίσιο αυτό:

  • Τα πρόσωπα που υποβάλλουν καταγγελία θα ενημερώνονται για την παραλαβή της καταγγελίας και, σε τακτά διαστήματα, για την πορεία εξέτασης της καταγγελίας τους. Με την ολοκλήρωση της έρευνας, η Κλινική Κανακίδη ενημερώσει τον/την καταγγέλλοντα/ουσα για τα αποτελέσματα της έρευνας
  • Ο «Σύνδεσμος», συνεπικουρούμενος, εφόσον το κρίνει ενδεδειγμένο ή απαραίτητο, από το νομικό σύμβουλο ή/και άλλα αρμόδια στελέχη της Κλινικής Κανακίδη, προβαίνει σε διερεύνηση των καταγγελλομένων, όπου δύναται να χρησιμοποιήσει κάθε πρόσφορο μέσο εφόσον αυτό δεν αντίκειται στο νόμο και στα χρηστά ήθη. Περαιτέρω, εφόσον το κρίνει σκόπιμο ή απαραίτητο, ο «Σύνδεσμος» ενημερώνει την Διοίκηση της Κλινικής (Διοικητικό Συμβούλιο ή/και Διευθύνοντα Σύμβουλο) για την καταγγελία και τα αποτελέσματα της σχετική έρευνας.
  • Αν υπάρχει δυνατότητα, ο «Σύνδεσμος» προσπαθεί να επιλύσει το περιστατικό κατά τρόπο συμβιβαστικό πριν αυτό κλιμακωθεί.
  • Για τη διασφάλιση της εργασιακής ειρήνης και της ακεραιότητας των ερευνών, η Κλινική Κανακίδη δύναται, μεταξύ των άλλων, να μετακινεί το θιγόμενο πρόσωπο ή τον καταγγελλόμενο ή να τους τροποποιεί το ωράριο ή τον τόπο ή τρόπο παροχής της εργασίας, μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας.
  • Κατά την εξέταση της καταγγελίας και για τη διαπίστωση των καταγγελλομένων ο «Σύνδεσμος» ενδέχεται να έχει πρόσβαση σε αρχεία της Κλινικής, σε οπτικοακουστικό υλικό που συλλέγεται από αυτήν, και σε άλλα πρόσφορα μέσα για τη συλλογή πληροφοριών και στοιχείων.
  • Πριν τη λήψη οποιουδήποτε μέτρου ή επιβολής οποιασδήποτε κύρωσης, ο «Σύνδεσμος» καλεί τον καταγγελλόμενο σε απολογία, εκτός αν κρίνει αιτιολογημένα ότι τούτο δεν απαιτείται είτε γιατί θα θέσει σε κίνδυνο το θιγόμενο πρόσωπο, είτε διότι υφίστανται αδιάσειστες αποδείξεις αναφορικά με την τέλεση ή μη της πράξης που συνιστά περιστατικό βίας και παρενόχλησης είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο.
  • Αν το περιστατικό αποτελεί ταυτόχρονα παράνομη πράξη και επισύρει ποινικές ή διοικητικές κυρώσεις ο Σύνδεσμος συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά δικαστικές, εισαγγελικές, ΣΕΠΕ, Συνήγορο του Πολίτη, κλπ).
  • Η Κλινική Κανακίδη και ο «Σύνδεσμος» δεσμεύονται για την τήρηση της εμπιστευτικότητας και την προστασία των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τα οποία συλλέγονται κατά την ενάσκηση των ως άνω καθηκόντων.

 

  1. Απαγόρευση αντιποίνων σε βάρος του θιγόμενου προσώπου

Οποιοσδήποτε εργαζόμενος καταγγείλει ή αναφέρει περιστατικό παραβίασης της παρούσας Πολιτικής προστατεύεται από οποιαδήποτε μορφή αντιδικίας, εκδίκησης ή παρόμοιας συμπεριφοράς, εκτός εάν οι ισχυρισμοί του ή οι πληροφορίες που έδωσε αποδειχθεί ότι ήταν αναληθείς ή σκόπιμα ψευδείς.

Απαγορεύεται και είναι άκυρη η καταγγελία ή η με οποιονδήποτε τρόπο λύση της έννομης σχέσης στην οποία στηρίζεται η απασχόληση, καθώς και κάθε άλλη δυσμενής μεταχείριση του καταγγέλλοντος, εφόσον συνιστά εκδικητική συμπεριφορά ή αντίμετρο κατά την έννοια του άρθρου 14 του ν. 3896/2010 για καταγγελθέν περιστατικό βίας και παρενόχλησης.

 

  1. Συνέπειες επί διαπίστωσης παραβιάσεων

Σε περίπτωση συμπεριφοράς που αντιβαίνει στους όρους του παρόντος θα λαμβάνονται μέτρα στο πλαίσιο των ισχυόντων Νόμων, συμβάσεων και Κανονισμών. Πιθανή παραβίαση της Πολιτικής ή μη συμμόρφωση με αυτήν, ενεργοποιεί άμεσα την πειθαρχική διαδικασία και την επιβολή πειθαρχικών ποινών, όπως αυτά περιγράφονται στον Πειθαρχικό Κανονισμό όπως εκάστοτε ισχύει. Ειδικότερα η τέλεση του πειθαρχικού παραπτώματος της άσκησης βίας ή παρενόχλησης στο χώρο εργασίας, μπορεί να επιφέρει τη ποινή της οριστικής παύσης.

 

  1. Συνεργασία και παροχή κάθε σχετικής πληροφορίας στις αρμόδιες αρχές, εφόσον ζητηθεί

Η Κλινική Κανακίδη συνεργάζεται με κάθε αρμόδια δημόσια, διοικητική ή δικαστική αρχή, η οποία, είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν υποβολής αιτήματος από θιγόμενο πρόσωπο, και πάντα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, αιτείται την παροχή στοιχείων ή πληροφοριών και δεσμεύεται να παρέχει συνδρομή και πρόσβαση στα στοιχεία (αρ. 5 παρ.1 ν. 4808/2021).

 

  1. Επικαιροποίηση και Ισχύς της Πολιτικής

Η Πολιτική επικαιροποιείται με απόφαση της Διοίκησης, εάν το απαιτούν οι περιστάσεις.

Τίθεται σε ισχύ από την ημερομηνία έκδοσής της και κοινοποίησης στους εργαζόμενους. Η παρούσα Πολιτική αναρτάται και στον χώρο εργασίας.

Για την εταιρεία Κλινική Κανακίδη Ε.Π.Ε

Κερατσίνι, 25/06/2024

 

 

ΠΑΝΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ